Technická špecifikácia základných typov korčekových dopravníkov.
Optimálny dopravný výkon kapsových dopravníkov záleží od obvodovej rýchlosti, počtu a veľkosti kaps (naberákov). Odporúčaná obvodová rýchlosť pre dopravu sypkých materiálov je 2,0 - 3,2 m.s-1 v závislosti od druhu dopravovaného materiálu.
Štandardné prevedenie kapsových dopravníkov:
Nami ponúkané kapsové dopravníky sú vyrábane z pozinkovaného plechu o hrúbke 2 až 3 mm. Horná hlava a dopravné potrubie je vyrobené z hrúbky 2 mm a spodná hlava z hrúbky 3 mm.
Horná hlava pozostáva zo skeletu, remenice s hriadeľou uloženej v ložiskových domcoch a elektroprevodovky. Pri dopravníkoch s celkovou výškou nad 10 m je elektroprevodovka štandartne vybavená elektrickou brzdou alebo spätnou klapkou, ktorých úlohou je zabrániť spätnému pretočeniu dopravného pásu s naberákmi v prípade poruchového stavu. Výpadová časť hlavy je vystlatá PE - doskou pre zvýšenie oteruvzdornosti a životnosti.
Spodná hlava pozostáva zo skeletu, remenice s hriadeľou uloženej v ložiskových domcoch, napínacieho mechanizmu, jednostranného vpádu vystlatého PE - doskou a dvoch čistiacich otvorov, ktoré slúžia pre rýchle vyprázdnenie a vyčistenie spodnej hlavy.
Dopravné potrubie je zložené z dvoch častí, ktoré umožnia výmenu poškodených častí potrubia bez nutnosti rozpájania dopravného pásu. Štandartná vyrábaná dĺžka je 2 m, na vyžiadanie je možné vyrobiť dĺžky 1 a 0,5 m.
Dopravný pás používame štandartne v prevedení gumotextilnom, antistatickom a oleju odolnom.
Kapsy (naberáky) používame výlučne tzv. slzičkový tvar, ktorý je najšetrnejší v zaobchádzaní so zrnom. Tieto naberáky sú vhodné ako na dopravu zrnitých tak aj prachových častí.
Prídavné zariadenia a prevedenie kapsových dopravníkov na objednávku :
- kontrola vybočenia dopravného pásu
- snímač otáčok dolnej hlavy
- iný ako jednostranný vpád a výpad
- lakované prevedenie
- obslužná plošina
- medzioperačná plošina
- rebrík
- plastové alebo nerezové naberáky